dinsdag 4 augustus 2009

Wat receptenkrabbels links en rechts

Chocolademilkshake

oja ik heb gisteren een eigen chocolade milkshake gemaakt.. helemaal niet moeilijk.. doe net zoveel melk in een blender als je beker groot is, schep er twee bollen ijs bij, 1 zakje vanillesuiker en als laatste wat chocolade dessertsaus. En blenden maar... in je mok schenken, rietje erbij en mmmmmmmm....

Salade
Salade: …wat eieren koken, sla snijden, uitjes en augurkjes erbij en dat is het.. wat dressing en husselen maar….o ik heb nog verse ananas.. daar gooi ik ook wat van in de salade..smullen dus..

Citroentaartjes
de citroentaartjes komen ergens van het net... heel eenvoudig een beetje van mij een beetje van een ander.. bladerdeeg in een vormpje proppen, mengsel van geraspte citroenschil (2 citroenen), boter (60 gr),suiker (100 gr), vanillesuiker (1 zakje), citroensap (1 citroen) en 3 eieren ( eerst deze schuimig kloppen, dan gesmolten boter, suiker, citroenrasp en sap toevoegen.. allemaal na elkaar.. de vormpjes afvullen en 20 minuten in een oven van 180 graden hetelucht..

ijsberg met tonijn..
die ijsbergsla moet het eerst op..ik maak gewoon een dressing van olie, azijn, peper, zout en wat honing...daar gooi ik fijngesnipperde ui in (hoera voor de keukenmachine)ik snijd een vleestomaat in kleine stukjes, neem een lepel augurkenblokjes... gooi dat allemaal bij de dressing, snijdt de sla in heel korte stukjes.. vermeng de sla met de gevulde dressing, draai een blikje tonijn op water open en gooi dat bij de sla.. goed vermengen.. klaar..

Een maissoepje
een maissoepje te maken.. de kolven zijn al gaar.. ze liggen af te koelen zodat ik ze gemakkelijker kan pellen.. en dan gewoon simpel met wat kippenbouillon, kookroom, paprika en ui, doorkomen, blenderen en zeven.. zo ongeveer dan toch.. afmaken met wat kruiden en garnaaltjes... het is eigenlijk een recept met krab, maar ik vind garnalen lekkerder.. inplaats van zelf maïskolven koken kun je ook mais uit blik gebruiken

Geen opmerkingen: