zaterdag 24 november 2012

Vereenvoudigde rozijnenbroodjes




Ingrediënten

1 pakje croisantdeeg
200 gram rozijnen
50 gram rietsuiker
een lik boter

Bereiding

Meng de rozijnen met de rietsuiker in een kom. Ik heb ze in een schudkom met deksel laten doen en toen mijn kleinzoon van bijna 6 jaar laten schudden.
Rol ondertussen de croisantdeeg uit. Ik heb vier driehoeken aan elkaar geplakt en de overgebleven 2 door de helft aan de kopse kant. Zo krijg je een rechthoekige lap


Besmeer met de achterkant van een lepel de lap deeg met boter. Dit heb ik ook door mijn kleinzoon laten doen.
Strooi de schudbus leeg op de lap deeg en verspreid de inhoud. En ja, jullie raden het al: mijn kleinzoon heeft hiervoor gezorgd met zijn handen Wel eerst handen laten wassen!!!

Ik heb zelf daarna de lap opgerold (van korte kant naar korte kant).

De deegworst met rozijnen die je dan krijgt heb ik in plakken gesneden. Deze heeft mijn kleinzoon op de bakplaat gelegd. Na het wat gefatsoeneerd te hebben, hebben we de broodjes inde oven gelegd om te bakken. 20 minuten op 180 graden hete luchtoven, of net zolang het duurt dat het deeg gebakken en gaar is.

De rozijnenbroodjes zijn het lekkerste als ze wat zijn afgekoeld. Dus we hebben een half uurtje gewacht voor we ze geproefd hebben.

Oordeel: erg lekker!!!

Geen opmerkingen: